De eerste (zware) dagen - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Patrick Iperen - WaarBenJij.nu De eerste (zware) dagen - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Patrick Iperen - WaarBenJij.nu

De eerste (zware) dagen

Door: patrickinmalaga

Blijf op de hoogte en volg Patrick

02 Mei 2012 | Spanje, Málaga

¡Hola chicos y chicas!

Zondagmiddag vloog ik vanaf Amsterdam naar Málaga, met een vertraging kwam ik aan in een even koud Málaga als Amsterdam. Met de trein vervolgens richting de stad, wat vrij snel verliep. Daarna ging het echter mis, mijn kompas liet mij een beetje in de steek, maar na zoeken kwam ik bij de goede bus uit, die juist op het punt stond te vertrekken richting Cerrado de Calderon.

Daar aangekomen wist ik niet waar ik er uit moest en de foto van de school kon ik me ook niet meer herinneren, dus berg op met de bus en weer naar beneden. Daar maar uitgestapt, gezocht, gevraagd, gelopen en na een lange bergwandeling gebeld waar ik heen moest. "Je moet naar beneden lopen en dan begeleid ik je wel..." Eenmaal aangekomen om half 10, was ik uitgeput. Daar waar ik het gevraagd had, was het wel geteld 10 meter vandaan, dus dat was een beetje jammer zeg maar -_-. Vervolgens met de taxi naar het appartement. Daar aangekomen ontmoette ik mijn roommates, een Saoedi en een Chinees. De Chinees kan alleen maar Spaans (&Chinees) en hij is voor Real Madrid, dat was het enige wat ik de eerste avond wist.

De eerste dag werden we welkom geheten om half 9, en kregen we een test. Ik kon de eerste oefening invullen en nog een deel van de tweede en dus werd ik ingedeeld in de A1 klas. Vervolgens kregen we een extreem snelle rondleiding door het centrum van Málaga, nog 2 uur les en konden we naar het appartement terug. 's Avonds welkomst'feest', paella op een plastic bord en uitleg over de activiteiten. Daarna hield ik het wel voor gezien (dacht ik), terwijl een deel van de Nederlandse groep die hier een week is nog uit ging in de stad.

In plaats van dat ik rustig ging slapen, belandde ik in een gesprek/discussie met mijn huisgenoot over het geloof, niet gelovigen en Arabische landen. Aangezien hij moslim is en ik niet gelovig, was er een duidelijk verschil van mening. Maar het was een heel open gesprek en aangezien ik niet zo veel wist van de Islam was het nog erg leerzaam ook.

Dinsdag naar Nerja & Frigiliana (ciudad blanca) geweest, alwaar we de grotten hebben bezocht, 2 uur hebben rondgelopen et cetera. Om 10 uur moesten we verzamelen en het is 10 minuten met de bus + de berg op lopen. Dus ik dacht mwah half 10, prima tijd. Niet dus, die bus ging pas een half uur later, want 1 mei slaan ze nóg meer bussen over blijkbaar. Dus ik lopend er naar toe, dat was best wel pittig. In Nerja y Frigiliana ook veel gelopen, dus slapend in de bus terug.

Thuis ook nog anderhalf uur geslapen, nog even gewandeld en ergens wat gegeten, want ik had iets verkeerds gekocht, dus daar was niet echt een maaltijd van te brouwen. De supermarkt is op de Dag van de Arbeid als vanzelfsprekend dicht. Daarna kort een spel gedaan en geprobeerd te gaan slapen, maar onze Chinees ging opeens keihard zingen in zijn kamer, en later onder de douche. Spaanse muziek ook nog...

Vanmorgen 4 uur les gehad en nu ga ik echt maar eens flink in slaan qua boodschappen. De volgende twee dagen zal bestaan uit 's ochtends les en 's middags strand/ Málaga centrum en huiswerk. Zaterdag naar Granada, dus daarna waarschijnlijk het volgende verslag.

¡Hasta luego mi amigos!

  • 02 Mei 2012 - 19:21

    Kim:

    Whahahaha! Oooow WAT een verhaal! Ik ga vooral stuk om de zingende Chinees!!!! xD

    Ooow ben benieuwd naar je volgende avontuur Patje!
    Heel veel plezier daarrrrrrr! :D :D

    xxxx

  • 04 Mei 2012 - 11:45

    Patrick Van Iperen:

    Jaaa die Chinees, oh oh oh oh oh, wát een figuur :P.

    Xx

  • 05 Mei 2012 - 10:27

    Nicoline & Cor:

    Hé Patrick,

    Spannende eerste dagen in een ets kouder Spanje dan je verwacht had! Voor ons natuurlijk leuk om te lezen. Cor vraagt wat je met je Hollandse nuchterheid doet als je roommater om half 4 in de nacht gaat zingen...... toch wel een hele koude douche gegeven?
    Op de foto`s ziet het weer er in ieder geval beter uit als bij ons en hopen we dat het snel heerlijk weer zal zijn en jouw Spaans lessen je heel veel zon zullen gaan bezorgen.
    Wij gaan onze koffers ook al een beetje inpakken en dan nog 1 weekje aftellen! Misschien lezen we nog 1 verslag van je en daarna na onze vakantie weer.
    Veel succes en vooral veel plezier!

    Lieve groetjes, Nicoline & Cor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Patrick

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 6351

Voorgaande reizen:

29 April 2012 - 29 Mei 2012

Spaanse taalreis met Study Travel

Landen bezocht: